PD Željezničar

Kladopoljsko jezero

Izvještaj sa izleta na Zelengoru – Kladopoljsko jezero (1350 m nv)

03. juni 2012.

Iz Sarajeva smo krenuli u 06,00 sati od Zemaljskog muzeja, putnim pravcem: Trnovo-Dobro polje-Kalinovik-Obalj. Na Oblju nas je dočekalo sunce i plavo nebo bez oblačka što nam je obećavalo lijep dan. Parkiramo vozila u Suhom polju kod prve nekropole sa stećcima.  Na pješačenje smo krenuli u 09 h. Put nas vodi preko prostranog Suhog polja (1081 m nv)  na kojem su mirno pasle ovce i konji. Vidjevši neuobičajeno veliku i veselu grupu ljudi s nekim čudnim „grbama“ na leđima stado s ovcama se razbježalo na sve strane a dva konja dali se u trk galopom. Neko od prisutnih izletnika reče: „dođoše pitomi – otjeraše divlje“! Kod druge po redu nekropole se zaustavljamo. Nekoliko stećaka je lijepo ukrašeno ornamentima. Početkom šezdesetih godina XX vijeka ovu nekropolu kao i ostale tri koje ćemo danas posjetiti istražio je historičar Šefik Bešlagić (1908-1999.). Od stećaka se pruža impresivan pogled na pet poznatih bh. planina: Crvanj, Prenj, Visočicu, Bjelašnicu i Treskavicu. Mnogim učesnicima izleta ova perspektiva dosada je bila nepoznata i izazvala je veliku pažnju.

Po prelasku Suhog polja u na početku Javornog dola napuštamo put i preko pašnjaka stižemo do zgrada nekadašnje farme goveda na Kladovom polju. U blizini farme je bunar Krupac jedini izvor pitke vode u cijelom polju. Na lokvi kod bunara paslo je krdo goveda. Kod posljednje zgrade prikupljamo se i pravimo prvu pauzu za odmor. Stotinjak metara od zgrade nalazi se treća po redu nekropola sa stećcima. Nekoliko stećaka leži na omanjem brežuljku. Stećci nisu ukrašeni. Suho i Kladovo polje su nekada bili značajan stočarski centar u BiH. Danas je farma napuštena, zgrade devastirane a broj grla na pašnjacima skroman. Nakon odmora idemo preko zelenih pašnjaka koji se prostiru kilometrima na sve strane, dokle pogled doseže. Pašnjaci mjestimično su prošarani raznobojnim cvijećem. Pravac kretanja vodi nas u Kiridžinski do iz kojeg se penjemo na stjenoviti greben. Nakon okupljanja na grebenu i kraće pauze za odmor spuštamo se na rub stijene s koje se Kladopoljsko jezero vidi kao na dlanu. Od Suhog polja do jezera smo stigli za 3,5 sata.

Jezero leži u klancu stiješnjeno između Muravskih stijena i vrha Velike Ledenice (1672 m nv). Ledničkog je porijekla. Dugo je 250, široko 100 i duboko 9 metara. Obraslo je bujnim šašom, lokvanjem i drugim barskim biljkama. Jezero je poribljeno i ribolov je zabranjen. Na dnu jezera leže drvene klade po kojima je jezero dobilo ime. Osim ovog na Zelengori se nalazi još devet jezera. Poznata su po ljepoti pejsaža u kojima leže. Jezera su pod zaštitom Nacionalnog parka „Sutjeska“.

Nakon 1,5 sat odmora koji smo proveli uživajući u prelijepom ambijentu jezera u 14 h smo krenuli ka Čengića bari. Put nas je vodio pokraj potoka koji ističe iz jezera i ubrzo nakon kratkog toka ponire. Voda potoka podzemnim putem stiže u Neretvu. Od jezera do nekropole sa stećcima na Čengića bari stižemo za pola sata hoda.  Nekropola je proglašena nacionalnim spomenikom Bosne i Hercegovine i ujedno predložena za upis na UNESCO tentativnoj listi svjetske kulturne baštine. Nakon fotografisanja stećaka nastavljamo ka Suhom polju i kod naših vozila stižemo u 17 h. Na povratku za Sarajevo svratili smo na kafu u gostionici „kod Kade i Šarafa“ u Kijevo.

U Sarajevo smo stigli u 19,30 sati.

Ukupno ova kružna tura sa pauzama za odmor je trajala 8 sati.

Ukupno pređeni put vozilom: 180 km;

Ukupan broj učesnika: 51;

Na izletu su učestvovali:

Nedim Nalo, Amra Nalo, Nedreta Tanović, Ljiljana Pavlović, Radmila Sesar, Nizana Obhođaš, Muris Koloblija, Neven Šotra, Aida Spržo, Azemina Oraovčanin, Selma Husić, Nermina Žiga, Melisa Skopljak, Senada Muzaferija, Behdžet Mesihović, Zlata Zvizdić, Adnan Lokmić, Selma Ašćerija, Sunita Subašić, Ermina Stambol, Admir Stambol, Kadir Hadžiabdić, Armin Bajramović, Dalvin Kadirić, Kerim Kadirić, Karla Koutkova, Nihad Bubica, Samer Hajrić, Sandra Ažman-Milišić, Vildana Briga, Smaragda Klino, Senad Alagić, Suad Kaleta, Goran Rašić, Sanja Vuleta, Slobodan Tubin, Adis Gušo, Amir Hajdar, Nejla Kalajdžisalihović, Dino Dizdarević, Lejla Avdagić, Goran Budimir, Adnan Arnautović, Emina Arnautović, Indira Šabanović, Ekrem Čaušević, Dina Čaušević, Ahmed Karović, Dijana Karović, Sead Hadžimusić, Braco Babić.