PD Željezničar

Izlet na Treskavicu

Izvještaj sa izleta na Treskavicu – vrh Pakliješ (2086 m nv)

23. septembar 2012.

Iz Sarajeva smo krenuli u 05,45 h od Zemaljskog muzeja. Putem za Trnovo stižemo u selo Turovi gdje nas je čekalo nekoliko učesnika koji su došli svojim automobilima. Nakon okupljanja i pripreme za pješačenje na turu polazimo u 07,30 h.

Nakon 1 sat hoda stižemo do prvog planinarskog doma na Sustavcu. Tu smo zatekli veću grupu planinara iz HPD „Prenj 1933“  Mostar koji su također krenuli na najviši vrh Treskavice. Na Suljinoj česmi punimo čuturice vodom i nastavljamo s pješačenjem. Jutro u dolini Hrasničkog potoka je dosta svježe i prvi zraci sunca su nas obasjali tek kod novoizgrađenog doma na Paležu. Od doma penjemo se stazom pored Lasića česme i nakon uspona preko Skoka izbijamo na potok Glibovac. Preko potoka lako prelazimo jer je gotovo presušio!

Povremeno na stazi naiđemo na „crnu tortu“ i zbijamo šale na račun medvjeda. Uz smijeh vrijeme nam brzo prolazi i uskoro izlazimo na prevoj Šišan. Od Sustavca do Šišana trebalo nam je 1,30 sati hoda. Sada je šuma iza nas i uživamo na suncu. Na Šišanu pravimo pauzu za odmor i doručak. Sa Šišana se pruža najljepši pogled na Veliko jezero i Čabenske stijene. Odavde se vidi i naš današnji cilj vrh Pakliješ. U stijenovitom grebenu vrh izgleda najniži zbog velike udaljenosti. Dimenzije jezera znatno su smanjene zbog ljetošnje suše!

Nakon odmora od skoro 1 sat i uživanja u prelijepom ambijentu krenuli smo ka Konjskim vrelima. Na Šišanu je ostalo troje učesnika koji su izrazili želju da ostatak dana provedu u obilasku jezera jer nisu bili fizički spremni za današnju turu. Put nas je dalje vodio krivudavom stazom prosečenom kroz klekovinu bora iznad Platnog jezera. Za divno čudo jezero je bilo puno vode i njegova prelijepa zelena boja oduševila je učesnike. Pogađate, svi su se brzo latili svojih fotoaparata da zabilježe ovu romantičnu sliku jezera. Stižemo na Konjska vrela i vršimo dopunu vode u čuturicama. Obzirom da je bila velika ljetna suša obradovali smo se ovom izdašnom vrelu. Treskavica je opravdala epitet planine s najvećim brojem izvora vode! Do prevoja Suha lastva idemo stazom kroz polja brusnice i borovnice kojih je u izobilju na sve strane!

Na prevoju pravimo pauzu za kraći odmor. Sa prevoja vide se Ljubišnja i Durmitor na istoku, Maglić, Bioč, Volujak, Zelengora i Lelija na jugoistoku. Idući dalje grebenom ka vrhu pogled se otvara i na ostale poznate bh. planine: Velež i Čabulja na jugu, Prenj, Čvrsnica i Vran na jugozapadu, Visočica, Bjelašnica i Vlašić na sjeverozapadu, Trebević, Ozren i Bukovik na sjeveru, Romanija i Jahorina na sjeveroistoku. Stazom „gore-dole“ stjenovitim grebenom za 1 sat hoda stižemo na vrh Pakliješ.

Na vrhu je bilo veoma živo od velikog broja pristiglih planinara iz nekoliko društava. Mnogi od njih su nam se pridružili da krenu s nama stazom kojom ranije nisu prošli i tako upoznaju ovaj dio Treskavice. Nakon više od 1 sata boravka na vrhu spustili smo se na južnu stranu planine do Bijele vode (nije presušilo!) te dalje preko Prezide prešli prevoj Hercegovačka vrata i pored Ušljivih vrela spustili se na Veliko jezero. Na jezeru smo zatekli nekoliko ribolovaca. Na Šišanu pravimo kraću pauzu za okupljanje i odmor. Na Sustavac stižemo pred sami mrak. U Turove stižemo s upaljenim lampama u 20,00 h.

Ukupno ova kružna tura sa pauzama za odmor je trajala 11,30 sati.

U Sarajevo smo stigli u 21,30 sati.

Ukupan broj učesnika: 29;

Na izletu su učestvovali:

Ahmed Lavić, Zlata Zvizdić, Behdžet Mesihović, Jasminka Kovačević, Vildana Doder, Mirza Husenbašić, Lejla Skenderović, Nedžad Čoko, Sanela Vrana, Nihad Bajrić, Jasminka Čehić, Amila Idrizović, Aida Jubović, Faruk Bahor, Aida Spržo, Azemina Oraovčanin, Nedim Bulić, Ervin Spahić, Vinko Tomičić, Selma Porobić, Velida Durajlić, Adi Avdić, Karović Ahmed, Mevludin Godja, Faruk Kadić, Edin Kadić, Faruk Memić, Dalvin Kadirić, Braco Babić.